تبلیغات
وبلاگicon
دیواندره بلاگ
دیواندره بلاگ|محفلی برای تفکّر

به "دیواندره بلاگ"خوش آمدید...

محفلی برای تفکّر

"سخن روز:بعضی وقت ها فکر میکنم توپ فوتبال شدم؛برای


چند روز همه می آیند


پیشم،بعد با لگد ما را از خودشان دور میکنند..."

منتظر نظرات خوب و سازندۀ تان هستیم


تاریخ : جمعه 22 آذر 1392 | 23:43 | نویسنده : آرام | نظرات

همیشه انسانهای که خود واقعیشونو پیدا میکنن دیگه غرور واسشون بی معنی میشه

srwa



تاریخ : پنجشنبه 25 تیر 1394 | 10:11 | نویسنده : srwa khan | نظرات






طبقه بندی: گالری عکس، 
برچسب ها: کمبود آب،  

تاریخ : دوشنبه 11 خرداد 1394 | 17:16 | نویسنده : آرام | نظرات
غنچه با دل گرفته،گفت:
«زندگی
لب ز خنده بستن است
گوشه ای درون خود،نشستن است.
گل به خنده،گفت:
زندگی،شکفتن است
با زبان سبز،راز گفتن است»
گفت و گوی غنچه و گل از درون باغچه 
بازهم به گوش می رسد
تو چه فکر می کنی؟
راستی کدام یک درست گفته اند؟
من که فکر می کنم
گل به راز زندگی اشاره کرده است
هر چه باشد او گل است
گل،یکی دو پیرهن
بیش تر ز غنچه پاره کرده است
«قیصر امین پور»



طبقه بندی: شعر، 
برچسب ها: شعر راز زندگی، شعر، شعر قیصر امین پور، قیصر امین پور،  

تاریخ : دوشنبه 11 خرداد 1394 | 14:11 | نویسنده : آرام | نظرات
خواب دیدم قیامت شده است. هرقومی را داخل چاله‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ ی ایرانیان. خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏اند؟»گفت:....
 
می‌دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.»خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...» نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یاد هندوستان کند خود بهتر از هر نگهبانی پایش کشیم و به تهِ چاله باز گردانیم! 




طبقه بندی: داستان و داستانک، 
برچسب ها: داستانک، داستان، داستان عبید زاکانی،  

تاریخ : دوشنبه 11 خرداد 1394 | 12:53 | نویسنده : آرام | نظرات



طبقه بندی: سخن بزرگان، 
برچسب ها: سخن بزرگان،  

تاریخ : یکشنبه 10 خرداد 1394 | 16:43 | نویسنده : آرام | نظرات



طبقه بندی: گالری عکس، 
برچسب ها: رسانه، نقش رسانه،  

تاریخ : شنبه 9 خرداد 1394 | 12:51 | نویسنده : آرام | نظرات
ماه
روشنی اش را
در سراسر آسمان
می پراکَنَد
و لکّه های سیاهش را برای خود نگه می دارد.
تاگور-شاعر هندوستانی



طبقه بندی: سخن بزرگان، 
برچسب ها: سخن بزرگان، سخن تاگور، عکس نوشته، سخن آموزنده، سخنان بزرگان،  

تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394 | 18:16 | نویسنده : آرام | نظرات
از یک خیاط پرسیدند:خیاطی از که آموختی؟خیاط گفت: از نجّار!هر چه ایشان چوب می بریدند من پارچه را می بریدم!!


طبقه بندی: طنز، 
برچسب ها: طنز، طنز لقمان، طنز لقمان را گفتند،  

تاریخ : پنجشنبه 7 خرداد 1394 | 15:27 | نویسنده : آرام | نظرات

خواب مانند بیداری بخش مهمی از زندگی است.یک سوم زندگی را خواب تشکیل میدهد و کیفیت دو سوم دیگر یعنی بیداری به خواب بستگی دارد.متاسفانه در کشور ما اهمیت چندانی برای خواب قائل نیستند و اطلاعات کمی در این باره دارند.موارد زیر به خوب خوابیدن شما کمک میکند.اگر میخواهید خواب خوبی داشته باشید به موارد زیر توجه کنید:

1-از خواب میان روزی(خواب بعدازظهر) طولانی پر هیز کنید.اگر در هنگام روز و بعداظهر خوابتان آمد،سعی کنید زیاد نخوابید.اگر خواب میان روزی تان به بیش یک ساعت برسد موجب اختلال در خواب میشود و به خواب عمیق تبدیل میگردد.این باعث میشود که شب خوابتان نبرد و صیح نیز دیر بیدار شوید.

2-شب ها دیر نخوابید.اگر شب ها دیر بخوابید در عوض صبح دیر بیدار میشود.اگر شغلتان بگونه ای است که باید صبح زود بیدار شوید،بهتر است که شب ها زود تر بخوابید تا نیاز خواب بدن شما تأمین شود.در صورتی که دیر بخوابید و صبح زود بیدار شوید،هنگام روز خوابتان می آید.

3-برای خوب خود ارزش قائل شوید.هوشیاری،فعالیت و شادابی روزانه خود را مدیون خواب خود هستید.باید برای خواب خود ارزش قائل شوید و در باره آن اطلاعاتی کسب کنید.

4-در صورتی که شما،صبح ها دیر بیدار میشوید و میخواهید که زودتر بیدار شوید باید حتماً شب ها زود بخوابید.ضمناً اگر ساعت زنگ دار  دارید باید آنرا دور ازدسترس خود قرار دهید.اگر برای لحظه ای بیدار شدید دوباره نخوابید.مثلا با خود نگویید 5 دقیقه دیگر میخوابم.باید بدانید که این 5 دقیقه ها تا ساعت ها ادامه پیدا میکند.اگر صبح زود بیدار شدید حتماًپرده ها را کنار بزنید و لامپ ها را روشن کنید.ساعت بیولوژیک بدن به روشنایی حساس است و این کار باعث میشود که شما زود تر هوشیاری خود را بدست آورید.

5-با لباس مناسب به رختخواب بروید.لباس خواب در یک خواب خوب مؤثر است.لباس خواب باید نرم و آرام بخش باشد.لباس تنگ و یا پوشیدن لباس های زیاد،ضد خواب است.در ضمن ارتفاع بالش از سطح زمین نیز باید 10 تا 15 سانتی متر باشد.

6-به پهلو راست بخوابید.هرگز به پهلو چپ و یا روی شکم نخوابید.اینکار باعث فشار به قلب میشود.اگر عادت دارید که به پهلو چپ بخوابید،باید یک توپ کوچک در جیبتان بگذارید و یا اگر روی شکم میخوابید باید یک پارچه را دور شکم خود گره بزنید و قسمت گره خورده آن را روی شکم بگذارید تا از کار خود تجدید نظر کنید!

7-با شکم و مثانه خالی به رختخواب بروید.حتماً قبل از خواب به دستشویی بروید و قبل از خواب چیزسنگینی نخورید.

8-از رختخوابتان فقط برای خوابیدن استفاده کنید نه برای کتاب خواندن و یا تماشای تلویزیون...

9-گرسنگی مانع خواب میشود.اگر هنگام خوابیدن گرسنه تان شد با خوردن یک غذای سبک به خواب خود ادامه دهید.

10-هر کدام از ما به خواب نیاز داریم.طول و زمان خواب به سن و وراثت و... بستگی دارد.کودکان به 16تا18ساعت خواب،افراد 14 تا 23 ساله مانند دانش آموزان و دانشجویان به 6تا9 ساعت خواب نیاز دارند.افراد مسن به خواب کمتری نیاز دارند.

کتاب"وقتی همه خوابند"-با تغییر و تصرف

گرد آوری و تغییر:آرام


برچسب ها: خواب، نکاتی در مورد خواب، خواب خوب، دانستنی های خواب،  

تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394 | 17:27 | نویسنده : آرام | نظرات



طبقه بندی: سخن بزرگان، 
برچسب ها: سخن بزرگان،  

تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394 | 14:02 | نویسنده : آرام | نظرات

تعداد کل صفحات : 7 ::      1   2   3   4   5   6   7  

  • شهید
  • تمپ بلاگ
  • راه بلاگ